Šī gada 14.februārī Rīgas Juglas
vidusskolas 11.a klases skolēni kopā ar Ozolnieku vidusskolas 11.un 12.klasēm
piedalījās ārpus skolas telpām - Berga Bazāra Birojnīcā - organizētā nodarbībā
par reklāmu un sabiedriskajām attiecībām. Nodarbību organizēja Rīgas Juglas
vidusskolas ekonomikas skolotāja Aija Tukiša un Ozolnieku vidusskolas
ekonomikas skolotājs Edvīns Elferts. Nodarbības mērķis bija saprast, kā uzņēmumi veido reklāmas un
sabiedrisko attiecību stratēģijas un dot skolēniem idejas sava produkta
tirgū virzīšanas plānam.
Pasākums
sākās ar iepazīšanos un pirmo biznesa kontaktu dibināšanu.
Nodarbība
ietvēra teorētisko un praktisko daļu. Pirmajā jaunieši iepazinās ar sabiedrisko
attiecību jēdzienu - par to stāstīja komunikācijas un
korporatīvo attiecību eksperte Ieva Kukule. Par to, kā uzņēmums veido savu
mārketinga plānu un kas ir svarīgi domājot par uzņēmuma produktu reklāmām
skolēni uzzināja
Tatjanas Bļiņņikovas (Lattelecom
mārketinga direktores) stāstījumā.
Nodarbības praktisko daļu ievadīja Kristaps
Siliņš (DDB Consulting stratēģiskais plānotājs) ar stāstu par to, kā radīt
reklāmas idejas. Pēc tā skolēniem tika dots praktisks uzdevums - izveidot
produkta virzīšanas tirgū piedāvājumu diviem jaunu cilvēku veidotiem produktiem
(Zanes kafejnīcai un Kārļa koka traukiem). Ar šo uzdevumu skolēniem palīdzēja
tikt galā zinoši mentori - jomas profesionāļi - Antra Kukuka (Lattelecom
mārketinga komunikācijas vadītāja), Kristaps Siliņš (DDB Consulting
stratēģiskais plānotājs) , Ivo Valdovskis (reklāmas menedžeris), Rolands
Puhovs (reklāmas aģentūras Not Perfect direktors), Juris Jerums (pasniedzējs,
mentors), Andis Garbars (Swedbank Operāciju izcilības projektu vadītājs).
Rezultāta,
katrs no uzdevumos aprakstītajiem uzņēmumiem tika pie trīs radošiem produkta/
pakalpojuma virzīšanas tirgū piedāvājumiem. Skolēnu vērtējuma par
visinteresantāko tika atzīts piedāvājums, kura komunikācijai sociālajos tīklos
plānots izmantot Titānika tvērienu.
Pasākuma
organizatori saka milzīgu paldies skolēniem par aktivitāti, atvērtību un vēlmi
mācīties, mentoriem un lektoriem - par nesavtību, vērtīgajiem padomiem.
Pēc
lektoru un mentoru sniegtajām atsauksmēm var secināt - šāds pasākums bijis
vērtīgs ne tikai skolēniem, bet visiem, kas tajā piedalījušies.
Te
dažas no skolēnu un mentoru atsauksmēm.
"Tas bija ļoti pozitīvi un
lietderīgi, jo ciemojās augstas amatpersonas, kuras stāstīja noderīgas lietas,
kas noderēs biznesa plāna veidošanai, kā arī pastāstīja lietas, ko ne katrs
cilvēks pamana. Pasākuma otrā daļa bija arī praktiskā daļa, kurā piedalījās
visi (skolēni un mentori), un kurā kopīgi nonācām pie jaunām, noderīgām zināšanām.
Ozolnieku vidusskolas skolēni bija atklāti un nekautrējās, tas ļāva justies, ka
esam nozīmīgā pasākumā, kas man likās pozitīvi. "
Gvido Veigulis, RJV 11.a klases
skolnieks
"Kā profesionālis esmu priecīga, ka
skolotāji iniciē šādas praktiskas un kvalitatīvas darbnīcas ārpus skolas vides
un izprot, ka mārketings, reklāma un sabiedriskās attiecībās ir neatraujama
biznesa sastāvdaļa. Biju patīkami pārsteigta par skolēnu neviltoto motivāciju
visas dienas garumā, strādājot pie saviem biznesa plāniem, tāpēc īpašs paldies
Iespējamā Misijas skolotājai par inovatīvu pieeju mācību procesam! "
Tatjana Bļiņņikova (Lattelecom Mārketinga Dienesta
direktore)
"Manuprāt, izglītības sistēmas kvalitāte tikai augtu, ja
tradicionālajā mācību procesā šāda veida pasākumi būtu nevis izņēmuma gadījums,
bet ikdiena - tie bagātina gan pasniedzēju pieredzi un mentora lomu, gan
jauniešu izpratni un redzesloku par dzīves realitāti un iespējām izmantot savus
iekšējos resursus kaut kā radīšanai. Jo vairāk skolēniem jau pamatskolas un
vidusskolas izglītības posmā būs iespēju tikties ar praktiķiem no dažādām
jomām, pielietot savas teorētiskās zināšanas, domājot par praktiskiem jautājumiem,
jo lielākas iespējas, ka šie jaunieši spēs veiksmīgāk adaptēties realitātē,
kura sagaida absolvējot vidusskolu. Vēl viens būtisks aspekts - tieši šādi
ārpusskolas pasākumi - diskusijas, semināri, aktivitātes, ļauj jauniešiem
mācīties domāt, formulēt savu viedokli, vērtību sistēmu, tas savukārt ir ļoti
būtisks faktors, lai konkurētu globālajā darba tirgū.
Man pašai bija interesanti tikties ar vidusskolēniem vispirms
jau tāpēc, ka ar prieku dalos tajā, ko esmu ieguvusi savā profesionālajā
pieredzē tieši ar jauniešiem. Turklāt allaž šajā pieredzes nodošanas procesā ir
kāds pozitīvs izaicinājums - stāvēt auditorijas priekšā, kas nekad nemelo. Viņi
ir tādi, kādi ir, un pasaka/uzraksta, ko domā. Man, kā profesionālim, tas bija
liels ieguvums!"
Ieva Kukule (komunikācijas un korporatīvo attiecību
eksperte)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru