otrdiena, 2014. gada 25. februāris

RJV vidusskolēni mācās par reklāmu un sabiedriskajām attiecībām

Šī gada 14.februārī Rīgas Juglas vidusskolas 11.a klases skolēni kopā ar Ozolnieku vidusskolas 11.un 12.klasēm piedalījās ārpus skolas telpām - Berga Bazāra Birojnīcā - organizētā nodarbībā par reklāmu un sabiedriskajām attiecībām. Nodarbību organizēja Rīgas Juglas vidusskolas ekonomikas skolotāja Aija Tukiša un Ozolnieku vidusskolas ekonomikas skolotājs Edvīns Elferts. Nodarbības mērķis bija saprast, kā uzņēmumi veido reklāmas un sabiedrisko attiecību stratēģijas un  dot skolēniem idejas sava produkta tirgū virzīšanas plānam. 
Pasākums sākās ar iepazīšanos un pirmo biznesa kontaktu dibināšanu.

Nodarbība ietvēra teorētisko un praktisko daļu. Pirmajā jaunieši iepazinās ar sabiedrisko attiecību jēdzienu - par to stāstīja komunikācijas un korporatīvo attiecību eksperte Ieva Kukule. Par to, kā uzņēmums veido savu mārketinga plānu un kas ir svarīgi domājot par uzņēmuma produktu reklāmām skolēni uzzināja
Tatjanas Bļiņņikovas (Lattelecom mārketinga direktores) stāstījumā.
Nodarbības praktisko daļu ievadīja Kristaps Siliņš (DDB Consulting stratēģiskais plānotājs) ar stāstu par to, kā radīt reklāmas idejas. Pēc tā skolēniem tika dots praktisks uzdevums - izveidot produkta virzīšanas tirgū piedāvājumu diviem jaunu cilvēku veidotiem produktiem (Zanes kafejnīcai un Kārļa koka traukiem). Ar šo uzdevumu skolēniem palīdzēja tikt galā zinoši mentori - jomas profesionāļi - Antra Kukuka (Lattelecom mārketinga komunikācijas vadītāja), Kristaps Siliņš (DDB Consulting stratēģiskais plānotājs) , Ivo Valdovskis (reklāmas menedžeris), Rolands Puhovs (reklāmas aģentūras Not Perfect direktors), Juris Jerums (pasniedzējs, mentors), Andis Garbars (Swedbank Operāciju izcilības projektu vadītājs).

Rezultāta, katrs no uzdevumos aprakstītajiem uzņēmumiem tika pie trīs radošiem produkta/ pakalpojuma virzīšanas tirgū piedāvājumiem. Skolēnu vērtējuma par visinteresantāko tika atzīts piedāvājums, kura komunikācijai sociālajos tīklos plānots izmantot Titānika tvērienu.

Pasākuma organizatori saka milzīgu paldies skolēniem par aktivitāti, atvērtību un vēlmi mācīties, mentoriem un lektoriem - par nesavtību, vērtīgajiem padomiem.
Pēc lektoru un mentoru sniegtajām atsauksmēm var secināt - šāds pasākums bijis vērtīgs ne tikai skolēniem, bet visiem, kas tajā piedalījušies.

Te dažas no skolēnu un mentoru atsauksmēm.
 "Tas bija ļoti pozitīvi un lietderīgi, jo ciemojās augstas amatpersonas, kuras stāstīja noderīgas lietas, kas noderēs biznesa plāna veidošanai, kā arī pastāstīja lietas, ko ne katrs cilvēks pamana. Pasākuma otrā daļa bija arī praktiskā daļa, kurā piedalījās visi (skolēni un mentori), un kurā kopīgi nonācām pie jaunām, noderīgām zināšanām. Ozolnieku vidusskolas skolēni bija atklāti un nekautrējās, tas ļāva justies, ka esam nozīmīgā pasākumā, kas man likās pozitīvi. "
Gvido Veigulis, RJV 11.a klases skolnieks

"Kā profesionālis esmu priecīga, ka skolotāji iniciē šādas praktiskas un kvalitatīvas darbnīcas ārpus skolas vides un izprot, ka mārketings, reklāma un sabiedriskās attiecībās ir neatraujama biznesa sastāvdaļa. Biju patīkami pārsteigta par skolēnu neviltoto motivāciju visas dienas garumā, strādājot pie saviem biznesa plāniem, tāpēc īpašs paldies Iespējamā Misijas skolotājai par inovatīvu pieeju mācību procesam! "
Tatjana Bļiņņikova (Lattelecom Mārketinga Dienesta direktore)

"Manuprāt, izglītības sistēmas kvalitāte tikai augtu, ja tradicionālajā mācību procesā šāda veida pasākumi būtu nevis izņēmuma gadījums, bet ikdiena - tie bagātina gan pasniedzēju pieredzi un mentora lomu, gan jauniešu izpratni un redzesloku par dzīves realitāti un iespējām izmantot savus iekšējos resursus kaut kā radīšanai. Jo vairāk skolēniem jau pamatskolas un vidusskolas izglītības posmā būs iespēju tikties ar praktiķiem no dažādām jomām, pielietot savas teorētiskās zināšanas, domājot par praktiskiem jautājumiem, jo lielākas iespējas, ka šie jaunieši spēs veiksmīgāk adaptēties realitātē, kura sagaida absolvējot vidusskolu. Vēl viens būtisks aspekts - tieši šādi ārpusskolas pasākumi - diskusijas, semināri, aktivitātes, ļauj jauniešiem mācīties domāt, formulēt savu viedokli, vērtību sistēmu, tas savukārt ir ļoti būtisks faktors, lai konkurētu globālajā darba tirgū. 
Man pašai bija interesanti tikties ar vidusskolēniem vispirms jau tāpēc, ka ar prieku dalos tajā, ko esmu ieguvusi savā profesionālajā pieredzē tieši ar jauniešiem. Turklāt allaž šajā pieredzes nodošanas procesā ir kāds pozitīvs izaicinājums - stāvēt auditorijas priekšā, kas nekad nemelo. Viņi ir tādi, kādi ir, un pasaka/uzraksta, ko domā. Man, kā profesionālim, tas bija liels ieguvums!"

 Ieva Kukule (komunikācijas un korporatīvo attiecību eksperte)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru